Sunday, January 23, 2011

از 20:30 نهراسيد


در دنيا دو نوع انسان بيشتر يافت مي نشود !، اوٌل آنهايي كه مستخدم شركتي يا شخصي هستند و دوٌم آنهايي كه خوشان ديگر را در استخدام دارند يا براي دل و منفعت خودشان كسب و كاري را اداره مي كنند.
از دسته اول كه معمولاً بيشتر آدمها در همين دسته جا گرفته اند،خوش به حال آنهايي كه در شركت، سازمان يا كسب و كاري مشغولند كه تركيب كار وشادماني و زندگي آنها را از فرسودگي و استرس تا حدودي دورتر نگاه مي دارد...
يكي از بستگان در رويال بانك كانادا مشغول به كار است و از قبل مي دانستم كه در سيستم رتبه بندي وشايستگي سالانه و ادواري هميشه جزء كساني است كه مشمول جوايز و قدرداني قرار مي گيرد.رويال بانك براي كارمندان لايقي كه طبق نظرسنجي مشتريان و پارامترهاي بهره وري بهترينهاي شعبات معرفي مي شوند،سفري 2 هفته اي به جزاير كارائيب را با يك كشتي تفريحي مجلل در نظر مي گيرد كه هر كارمند يك نفر به راعنوان همراه نيز مي تواند در اين سفر با خود همراه كند.
برنامه اين سفر شامل انواع تفريحات در جزاير محل اقامت و همچنين يك دوره سمينار و كنفرانسهاي حرفه اي در طي سفر دريايي و در كشتي است،با توجه به حضور 700 كارمند برگزيده به همراه نمايندگاني از مديريت بانك، فرصتي يگانه براي تعامل و برقراري ارتباطهاي حرفه اي بين همه شعب نيز در طول سفر بوجود آمده است.
پ.ن:بهتر است بدانيد فقط اين سفر 3ميليون دلار هزينه در برداشته كه سهم هر كارمند را به حدود 4300دلار ميتوان تخمين زد،اگرچه بانك ميتوانسته به راحتي همين مبلغ را به حساب كاركنان بعنوان سود ويژه بهره وري واريز كند ولي با اجراي يك سفر دريايي با چنين جزئياتي اهداف به مراتب بهره مند تري را دنبال نموده است.اهداي جوايز نقدي روش مناسبي براي كاهش استرس كار يا مابه ازاي جبراني زحمات پرسنل نيست!،بهتر است قبل از هزينه كردن ،رويكرد هزينه نيز با اهداف مديريت منابع انساني همسو گردد.
پ.ن:در اين ميان از گزارشهاي اخبار 20:30 نيز هراس نداشته باشيد،اين جماعت در هر صورت مضموني براي كوك كردن مي يابند،اين شما هستيد كه بايد كاركنان تان را براي دوره هاي طولاني تري شاداب و آماده به انجام كار حفظ كنيد!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes