Tuesday, November 16, 2010

دوباره مالک مایملک تان در دنیای مجازی شوید


امروز روز خوبی است چون بلاخره معنی حق به حقدار رسیدن را دریافتم و از آن بیشتر اطمینان حاصل کردم که زیرساختهای قانونی, باور به قانون, عملکرد قانونی و البته سرعت عمل می تواند یک حساب کاربری به تاراج رفته را در پرتو یک سیستم مشتری مدار بازیابی نماید.
همانطور که در پستهای قبلی اطلاع رسانی کردم بلافاصله پس از سانحه هک شدن نام کاربری ام در یاهو مسنجر شروع به فعالیتهایی کردم که در عرض 72 ساعت گذشته منجر به بازیابی آن شد, با توجه به توصیه دوستان برای مستند کردن واقعه و آگاهی واستفاده قربانیان بعدی آنچه را در این نوع رویداد به عنوان اقدامهای اولیه و حیاتی به شما در تملک مجدد حساب کاربری تان و جلوگیری از نفوذ به اطلاعات شخصی صندوق پستی الکترونیک شما یاری می دهد از این قرار می باشد:
1-در اولین قدم با توجه به اینکه من با حساب کاربری یاهو تجربه هک شدن را مزه مزه کردم,به دنبال آن باشید که از طریق اطلاعات پشتیبانی سایت مورد نظر آدرس مکاتبه با پشتیبان امنیتی یا سرویس حمایت از مصرف کننده را بیابید و به عنوان اولین قدم با طرح هک شدن حساب کاربری تان نام کاربری و کلمه عبورتان را در اختیار آنها بگذارید.
2-با همه کسانی که بیشترین امکان گپ آنلاین در مسنجر مربوطه را با آنها داشتید از هر طریق ممکن تماس گرفته و در مورد هویت به فنا رفته حساب کاربری قبلی شفاف سازی نمایید و در خواست کنید که تا اطلاع ثانوی به هیچ درخواستی به نام شما از آن حساب کاربری پاسخ ندهند.
3-به سرعت هر چه تمامتر تمام حسابهای کاربری که از نسخه ایمیل همین حساب کاربری بعنوان پشتیبان اطلاعاتی بهره می گرفتند را کنترل کرده و در اولین فرصت نامهای ورودی را با تعویض بازخورد آدرس ایمیل به آدرس جدید دیگری تغییر مشخصات بدهید.معمولاً اولین هدف هکرها دستیابی به مشخصات شبکه های اجتماعی شماست,پس فیسبوک را از حمله بعدی نجات بدهید!.
3-معمولاً در فاصله 12 ساعت تا 24 ساعت بعد از مکاتبه با بخشهای پشتیبانی امنیت شبکه با شما مکاتبه خواهد شد و پرسشهایی در مورد مشخصات وارد شده در حساب کاربری تان از شما پرسش خواهد شد,بدین منظور همیشه نسخه پشتیبات اطلاعات را در دسترس داشته باشید به سوالات پاسخ روشن و دقیق داده تا بتوانید فرایند بازیابی و توقف سوء استفاده هکر را سریعاً پیش ببرید.
4-در مورد نحوه هک شدنتان کاملاً برای مخاطبان تان در مسنجر مربوطه توضیح کامل بدهید تا آنها نیز از همان سوراخ گزیده نشوند, در مورد خودم با کلیک کردن یک لینک که توسط مسنجر وابسته نزدیکم من را به استفاده رایگان از وی پی ان تشویق می کرد, اغوا شدم!.
پ.ن: آدرس ایمیل پشتیبانی یاهو برای سوانح از این دست به ترتیب ذیل است ولی حدس می زنم سایر سایتهای مشابه نیز باید همین خدمات را ارائه بدهند:
Yahoo! Account Security
پ.ن: سعی کنید از انبار کردن عکسهای خانوادگی و اطلاعات بسیار شخصی و حیاتی در صندوقهای اییمل تان پرهیز کنید چون در صورتیکه هکر از نوع پیشرفته و هدفدار باشد فرصت زیادی برای بازیابی آنها باقی نخواهد گذارد و خوشبختانه صندوق ایمیل من جذابیت زیادی برای یک هکر نوجوان و تازه کار نداشت!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes