Sunday, April 26, 2009

نمایشگاه گردانی ایرانی


چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی در حالی برگزار شد که حضور شرکتهای معظم خارجی و نادیده گرفته شدن تحریمها را بارها از رسانه ها شنیدم, متاسفانه عدم حضور شرکتهای صاحب تکنولوژی در این بخش و حضور کم رمق شرکای سابق صنعت نفت ایران از ضعفهای اساسی بود. حضور شرکت شل با یکی از بخشهای حامی یک پروژه دانشگاهی! نشان می داد که آینده کوتاه مدت پروژه های نیازمند سرمایه گذاریهای کلان اصلاً روشن نیست.در عوض چینیها بعنوان مهمانان ناخوانده ای که بدنه کارشناسی و فنی نفت در ایران هنوز آنها راداخل بازی نمی داند با شرکتهای ریز و درشت بسیاری حضور داشتند ولی کمتر شرکت زیر مجموعه نفت را دیدم که آنها را جدی گرفته باشد, بویژه در بخش تامین تجهیزات نگاههای بی تفاوت ایرانی بر اجناس چینی سنگینی می کرد.
در بین شرکتهای ایرانی چندین ایده نو زیست محیطی و حضور نامها و چهره های جدید نوید خون تازه در این بخش را می دهد, مخصوصاٌ یکی از صنعتگران ارمنی من را به وجد آورد.
پ.ن: حضور خانواده ها و افراد بی ارتباط با مقوله صنایع نفت و انرژی در بین بازدیدکنندگان و صف طویل متقاضیان "اشانتیون"! در جلوی غرفه ها نیز توسعه نیافتگی و عدم مدیریت صحیح برگزاری این گونه نمایشگاهها را نمایان کرده بود که با فروش ورودیه 1000 تومانی حاضر بودند هرکسی به فضای نمایشگاهها راه پیدا کند!.
پ.ن:پوشش مهمانان ناخوانده نمایشگاه موضوع جالبی بود که بواسط اعتقاد شخصی ام به حقوق شخصی افراد از گرفتن عکسهای بعضی نمونه های آن اجتناب کردم تا ببینید سالن مد و سر و قیافه های عجیب و غریب در نمایشگاه صنعت نفت چه می کرد!.
پ.ن: حضور دائمی بعضی نمونه های تکدی مدرن! در عرصه نمایشگاه و انواع درخواستهای اشک برانگیز آنها نیز از حاشیه های دیدنی نمایشگاه بود.
پ.ن: اختصاص فضاهای بسیار بزرگ به بخشهای ستادی نفت برای حضور در نمایشگاه و عرضه مکرر دستاوردهای بخشهای عملیاتی! نیز از طنزهای نمایشگاه چهاردهم است.
پ.ن: متتی عزیزم را نیز در غرفه شرکتشان ملاقات کردم و دیدار تازه شد.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes