Sunday, November 2, 2008

صندوق پستي بعنوان ابزار زيبا سازي

هنر برقراري ارتباط از طريق نوشتن دست خطي بر  الواح يا سطحي قابل نوشتن،قدمتي در حد اختراع خط و نوشتن دارد و اگرچه سامانه پست بعدها اختراع شد،ولي اين فراعنه(2400قبل از ميلاد مسيح) بودند كه براي اولين بار دست نوشته هاي خود را به اطراف و اكناف مملكت نيل ارسال مي كردند و بلاخره اين امپراطوري ايران باستان و دوران شكوهمند كورش كبير(550 سال قبل از ميلاد مسيح) بود كه اولين سامانه ثبت شده پستي و پست چاپار را در تاريخ بشريت به ثبت رساند و متاسفانه اين افتخاردرهمان نقطه باقي ماند و ديگر هيچوقت پست نامه و بسته هاي پستي در سطح افتخارآميزي در كشورمان مديريت نشد! و كار بدانجا رسيد كه امروزه خصوصاً در مورد بسته هاي پستي ترجيح مي دهيم مسافري هم مسير بسته پيدا كنيم تا آن را به پست بسپاريم!!!.
بر خلاف ما ايرانيها و گذشته هاي پر افتخارمان!،در آنسوي آبها فقط با 200 سال تلاش اتفاقاتي به مراتب چشمگيرتر اتفاق افتاده و واژه پست عليرغم اتفاقاتي مانند پست الكترونيك هنوز وسيله اي نام آشنا است...
استفاده از صندوق پستي در جلوي منزل يك رسم آمريكايي است كه در سالهاي اخير با استفاده از انواع شكلها و ساختارهاي بامزه به چيزي در حد نماد يا مجسمه در جلوي منازل آنان ارتقاء پيدا كرده است! كه عكسهايي از بعضي از انواع متفاوت آن را برايتان از اين سايت انتخاب كرده ام.(البته اصل مطلب به اين سايت تعلق دارد.)
پ.ن : اين روزها داشتن صندوق پستي شخصي در ورودي مجتمعهاي مسكوني به معضلي تبديل شده كه با حسن توجه عابرين بي نظر! نامه هاي ارسالي يا قبوض شامل انواع مرحمتهاي دريافتي مي شوند!!.




پ.ن:لذت بردن از فضا و موقعيتهاي اطراف از هنرهايي است كه ما ايرانيها در صف دريافت آن در هنگام خلقت جا مانده ايم!!.




Powered by ScribeFire.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes