Thursday, February 24, 2011

خون میازاکی در رگهای پسرش Tales from Earthsea

میازاکی کبیر پسری دارد با نام گورو که پا جای پای پدر گذاشته و علیرغم پیش زمینه تحصیلاتی و تجارب متفاوت با پدر در استودیوی پدر به کار کارگردانی پویانمایی اشتغال یافته است.گورو در جوانی تمایلی به ادامه راه پدر نشان نمی داده است و درگیر منظره آرایی بوده است, تاثیر دورنمای مناظر طبیعی و قاب بندی تصاویر شبیه به تابلوهای نقاشی که از دور دست و عمق نگاه آفریننده آن حکایت می کنند,تفاوت آشکاری است که در اثری مانند "داستانهایی ازدریای زمین" آن را در مقایسه با دیگر آثار پدرش حس خواهید کرد, تکیه بر جزئیات بسیار دقیق و ترکیب رنگهای دلنشینی از مناظر دشت, کوهستان, آسمان یا شهری در دامنه کوهستان و بعضی از عناصر آشنای پویانمایی میازاکی ها تصاویر دلنشینی را رقم زده است.

پ.ن: به تصادف "داستانهایی ازدریای زمین" را در فهرست دانلود یافتم و شباهت نام خانوادگی گورو و پدرش و استودیوی سازنده دیگر مجال انتخابی باقی نگذاشت!.
پ.ن:گرچه باور دارم هر انسانی برای خودش هویت و سرنوشتی جداگانه دارد ,ولی فرزندان بعضی از مشاهیر تاثیر غیرقابل کتمان میراث و ژنتیک خانوادگی را فریاد می زنند!.
پ.ن:داستان فیلم در خصوص برهم خوردن توازن عناصر تشکیل دهنده حیات توسط انسان و تلاش بیهوده انسان برای فناناپذیری و فنا کردن زیبایی زندگی است.عناصری مانند اژدها یا جادو قرار است در این داستان به ترس زدایی از مرگ بپردازند...
پ.ن:اثر در ژاپن در سال 2006 اکران شده ولی نسخه دی وی دی آن برای پخش در کشورهای غربی برای مارس 2011 پیشبینی شده است, این پویانمایی در زمان اکران فقط در ژاپن بیش از آثاری چون دزد دریایی کارائیب فروش داشته است!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes