Wednesday, August 25, 2010

NGO و خوراک دریایی

سه شنبه 2 شهریور عصر به دعوت بعضی از اعضای تشکل غیر دولتی پارسیان جنوب که در حیطه محیط زیست فعالیت می کند در ساختمان شهریاران جوان بندرعباس با جمع جوان و بدون تکلفی آشنا شدم که بدون هیچ چشمداشتی بیش از یک سال است که مشکلات زیست محیطی این شهر محروم را دغدغه اصلی خویش قرار داده اند و در حد بضاعت شان تلاش می کنند.حرکت بعدی آنها برگزاری جشنواره ای است که با محوریت زمین پاک و در سه عرصه عکاسی, پوستر و هنرهای تجسمی ایده ها و تراوشات چوکهای بندر را در مهرماه عرضه نماید.یکی از راهکارهای اجرایی و سهل الوصول این گروه, همتی است که در پاکسازی سواحل شهر بندرعباس به خرج داده اند و قرار است که به شهرهای ساحلی دیگر استان نیز تسری یابد.بعد از این نشست به همراه همان بانی خیر! دعوت به جلسه, به رستورانی در بندرعباس رفتیم که شهرت خود را مدیون غذاهای دریایی خوشمزه و متنوعی است که در جنوب کشور می تواند بینظیر باشد!. صاحب رستوران از بندریهای اصیل محله سورو است که گویا ژنتیک خانوادگی مفصلی! برای آشپزی جنوبی و پخت غذاهای دریایی دارند!. ایده ساخت و راه اندازی این رستوران به تقلید پمپ بنزینهای غربی و اروپایی در واقع مشتمل بر مجموعه ای است که خدمات توزیع سوخت و سرویس و تعمیرات اتوموبیل و کارواش و یک رستوران شیک در طبقه بالا را شامل می شود. بندریها حتماً نام پمپ بنزین و رستوران "سامکو" را که کمی هم از لحاظ محلی مهجور و در حاشیه شهر است شنیده اند ولی ما غیربومی ها حتماً باید یک بلد راه به همراه داشته باشیم تا به این نقطه برسیم.البته به کمک نقشه نمای گوگل محل را نشانه گذاری کرده ام و آنهایی که با تصاویر ماهواره ای و از فراز شهر بندر آشنا هستند می توانند در منطقه ای موسوم به دیداس که از شمال به بلوار امام حسین و از غرب به شهرک گاز و در جنوب و شرق به داماهی منتهی است این مجموعه را بیابند.دکوراسیون, سرویس, ظروف و محیط رستوران در بندرعباس برای خودش حرفهایی دارد و کمی تا قسمتی می تواند محل دنجی برای گپ و گفتگوهای وبلاگی هم باشد !, از لحاظ منوی غذا انواع ماهی تازه به صورت خوراک, کاری , سرخ شده , پودینی وسوخاری و با انواع دورچین و اردور مناسب ودر هیات انواع خوراک, ساندویچ و پیتزا سرو می شو.اگر ماهی مرکب یا همان عنکاس بندری را تجربه نکردید در همین جا مشتری خواهید شد! ومیگو, صدف , ماهی کولی(نوعی کوسه کوچک و لذیذ)و آنطور که کارکنان می گفتند حتی اختاپوس هم قابل وصال خواهد بود.
سوپ ماهی فوق العاده لذیذی را بعنوان پیش غذا سرو می کنند که از نظر من بینظیر است و کمتر کسی حتی تصور بوجود آوردن چنین طعمی با ماهی در سوپ را می تواند داشته باشد.
پ.ن: متاسفانه از لحاظ تبلیغات آقای پوردریایی صاحب رستوران نمره خوبی نمی گیرد ودر عرصه تبلیغات تلوزیونی و وب بسیار ضعیف عمل کرده است ولی این باعث نشده که همیشه مشتریان ویژه خودش را نداشته باشد. آنطور که شنیده ام با توجه به اینکه خانواده آنها دارای امکانات صیادی نیز هستند ماهی و موجودات دریایی مصرفی رستوران توسط خودشان و کاملاً تازه و به روز تامین می شود.
پ.ن: بعنوان یک مشتری که بعد از صرف غذا رضایت کاملی از رستوران داشتم تصمیم گرفتم تشکرم را به صورت وبلاگی و برای تبلیغ وعرضه به افراد یا شاید مشتریهای بیشتری ابراز کنم!.
پ.ن:به لحاظ هزینه شما برای هر نفر به ازای خوراک متوسط 7 هزار تومان, ساندویچ 3هزارتومان و پیتزا در حدود 6 هزارتومان در نظر بگیرید.
پ.ن:در وانفسایی که دیگر به گوشت قرمز و مرغ اطمینان زیادی نیز نیست,خوراک دریایی سالم و تازه یک موهبت است!.
رستوران سامکو-سمیر پوردریایی
تلفن : 6661056

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes