Saturday, May 5, 2007

آوا گونه های یسنا


چقدر پیشداوری ما رو کوچک و حقیر میکنه و چقدر به قول این دوست هرگز ندیده! مربوط به حماقتهای خاتمه نیافتنی آدمی است...
به گمان من یسنا فقط میتونست واژه ای فارسی باشه و به هیچ وجه نمیتونستم تصور کنم یک جای دیگه دنیا هم معنا داشته باشه،اونهم خیلی متفاوت تر وعجبا که چقدر به سکنات و حرکات یسنای من میاد و مربوط می شود!.
از سر بیکاری بدنبال چیزی دندون گیر و خواندنی بودم،گفتم ببینم یسنا در زبانهای دیگه چه معنایی داره...
به گروهی از زنان رسیدم که سبکی شنیدنی بر مبنای فولکلور و آوازهای زنانه بلغاری ساختند وبدون استفاده از موسیقی و فقط با تکیه بر توانایی صدا در تولید هارمونی و ملودی آواگونه ای رو بنیان گذاشتند و نام گروهشون را Yasna Voices گذاشتند!،یسنا در بلغاری به معنای واضح و همان Clearمعنا شده است و از این بابت جالبتره که صدای یسنای کوچولوی من هم اینقدر واضحه که پرده گوش رو در بعضی از گامها نوازش میده و در بعضی گامها سوراخ می کنه!،وقتی میبینم چه مجالی برای آفرینش و خلق آثار یگانه هنری در دنیا وجود داره و چند نفر میتوانند با یکی شدن پرده ای چنین ساز کنند که حتی من نا آشنا با موسیقی و کلام بالکانی هم میتوانم لحظه ای لذت ببرم،در تعجبم که پس چرا اینقدر آدمها از هم دور مانده اند...
سری به سایت زیبا و اینتر اکتیوی که ساختند بزنید ،ضرری نداره قول می دهم!

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes