Monday, November 5, 2007

نقشه های آینده


برایم مهم نیست که ناشنال جئوگرافیک عمدی یا سهوی اسم خلیج فارس را به چه عنوانی مطرح کرده است!،این آکادمی سهم ویژه و اساسی در تهیه تصویری واقع گرا از آینده بر پایه جغرافیا دارد...
یکی از پروژه های استراتژیک این آکادمی، تهیه نقشه ای بر اساس آثار گرمایش رو به تزاید کره زمین در نقاط مختلف و بر اساس داده های متغیر آب و هوایی متناظر هر نقطه است(Map: Global Warming Effect).با رفتن به این بخش شما می توانید عوارض جانبی گرمایش بی وقفه و کنترل نشدنی! کره زمین را در جای جای این خاک تفتیده! دنبال کنید!.در بخش جانبی این نقشه شما می توانید راه حلهای مشارکتی برای کاستن از مضرات این وضعیت را نیز مدٌ نظر داشته باشید.لازم به ذکر است که این پروژه نیز مانند سایر کارهای اخیر این سایت به صورت اینتراکتیو تهیه شده است.
مثلاً(
Threatened Cultures/Polar Regions) در ناحیه قطب با افزایش گرما و کاهش حجم یخها موجبات افزایش مهاجرت از سایر نقاط و ایجاد زمینه های جدید کسب و کار با رویکرد مهاجران جدید شکل می گیرد و این در حالی است که گونه ای از فرهنگهای اصیل و قدیمی این منطقه توسط آمیزش با فرهنگ تازه واردها مورد تهدید قرار می گیرد و به سمت نابودی خواهد رفت!.
پ.ن:متاسفانه قسمتهای وسیعی از آسیای مرکزی و غربی شامل کشور عزیزمان! از این مطالعه جا مانده اند و گویا مهم نیست که گرمایش چه بلایی بر سر این مناطق می آورد!.(این یک قسمت کمی روی اعصابم می رود ولی چه می شود کرد!)

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes