Tuesday, April 19, 2011

چینی بازار شانزدهم


موسم سالیانه نمایشگاه بین المللی صنایع نفت , پالایش , پتروشیمی و گاز زمانی است برای دید و بازدیدهای صنعتی و خبر گرفتن از همکاران و هم دانشکده ای های قدیم و جدید, شکار فرصتهای تکنولوژیک برای شرکت متبوعه و یافتن چاره های جدید برای مشکلات قدیمی و در این میان یاد گرفتن همچنان ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه شانزدهم در غیاب بزرگان و شرکتهای معظم نفتی دل به چینی های چشم تنگی سپرده بود که با غرفه های کوچک و تنگشان و پوسترهای گزافه گوی در پشت سر نمی توانستند اعتماد کارشناسان را جلب کنند, تمرکز شرکتهای حاضر در نمایشگاه بر موارد تعمیرات و نگهداشت در صنایع بالادستی و خطوط لوله نفت و گاز نشان می داد که سمت و سوی پروژه های فعلی کدام جهت را نشانه گرفته اند. کشورهای اروپایی بویژه اروپای غربی بسیار اندک یا در معیت نمایندگان ایرانی شان حضور داشتند و فقط نظاره گر روزهایی بی رمق برای بازدیدکنندگان بودند, علیرغم وعده های رنگین وزیر و معاونانش برای سپردن سهامهای عمده و مدیریتی شرکتهای پایین دستی نفت به سرمایه گذاران خارجی بعید به نظر می رسد که کسی یارای گذشتن از خط قرمز تحریم و قراردادهای میلیون دلاری را داشته باشد. سپردن غرفه هایی بسیار بزرگ به شرکتهای ناآشنای سرمایه گذاری داخلی و عدم حضور بسیاری از پیمانکاران قدیمی بخش خصوصی صنایع نفت در این نمایشگاه سیگنالهای محسوسی برای اهالی این صنعت داشتند.
پ.ن:غرفه صنعتی با لباس محلی و طبخ نان و توزیع عروسک و پازل از عجایب نمایشگاه شانزدهم بود.
پ.ن:هجوم افراد متفرقه برای گرفتن هدایا از غرفه ها از مادر و کودک و گالسکه تا نوجوانان کراوات زده تنوع داشت!, فقط در این عجب بودم که حضور در یک نمایشگاه تخصصی به چه مقدار اعتماد بنفس مجازی نیاز دارد.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes