Wednesday, June 6, 2007

پس لرزه های گونو در خانه ما!


خوب به سلامتی و خوشی و مبارکی ! طوفان گونویی که تعریفش را می کردم پشت سر گذاشتیم، دیروز مجبور شدم زودتر محل کار را ترک کنم تا در تحمل واقعه عظیم و ترسناک گونو!! اهل منزل را تنها نگذاشته باشم و بعدش هم دچار لعن و نفرینهای آنچنانی که افتد و دانی! نشوم.
حداقل سوغات طوفانهای سیستان و گردبادهای این چنینی معادل یک خروار شن و ماسه در حیاط و یک سطل گرد و خاک در منزل هست که معلوم نیست از کدوم سوراخی وارد می شوندکه ما هرچه آببند می کنیم فایده نداره!،بابای یسنا در چنین مواقعی باید با چند تا تکه گردگیری مرطوب و جارو دستی و برقی
درون منزل را صفا بدهد و مابقی کارهای ظریفه آن نیز بعهده مامان یسنا است که خانه را از قید هرگونه گرد و خاک تا حد نهایت وسواس برهاند!!
دیشب موقع انجام وظیفه مورد پرسش قرار گرفتم: که این طوفان دیگه تموم شد؟ دیگه دردسری نداریم؟ من به خنده جواب دادم خلیج یک آبراهه بن بسته و این هم یک گردباد ساحلی،احتمالاً وقتی رسید ته کوچه بن بست، یکبار سرو ته میکنه تو برگشتن دوباره زیارتش می کنیم!،می دونید چی جواب گرفتم؟: با غیظ و غضب فرمودند: اگه دوباره برگرده می کشمت!!!...

خلاصه این درسی بود که من گرفتم که تمامی اتفاقات کون و مکان یکجوری به ما مردها ارتباط پیدا کنه و به جای کاستیهای آن باید جواب پس بدهیم!!
پ.ن:البته امروز صبح فهمیدم اون چیزی که به شوخی گفتم کمی بوی واقعیت میدهد و هنوز احتمال تغییرات جوی تا پایان روز جمعه وجود دارد!


پ.ن: راستی معنی گونو را هم پیدا کردم ،گویا در اصل یک واژه مالدیوی است به معنای کیف و انبانی که با شاخ و برگ درخت خرما درست می کنند!-لینک

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes