Thursday, April 5, 2007

بدبیاری ویل اسمیت و درخشش در یک اثر درام




خیلیها اعتقاد دارند که لحظه حضور و تصادف این لحظات برای هر یک از نوع بشر میتونه منجر به خوش شانسی یا بدشانسی باشه!،این که اون لحظه شانس شما با شانس دیگری برخورد نداشته باشه و هزار تا احتمال دیگه...
وقتی فهمیدم فارست ویتاکر اسکار بهترین نقش اوٌل مرد رو مال خودش کرده،خیلی خوشحال شدم و باور کردم که همچین تو آکادمی اسکار هم آدمهای بی غرض هم پیدا میشن و حق خوری دیگه تو اسکار معنی نداره!
ولی بعدش فیلم تکاپو برای شادمانی
The Pursuit of Happyness با بازی باور نکردنی ویل اسمیت و پسرش باعث شد که برای بدشانسی اسمیت در دستیابی به اسکارکمی با بدبینی به تلاقی بازیهای خوب دو سیاهپوست مطرح هالییود نگاه کنم!،آخه این ویل اسمیت که فقط در قالب سریالهای طنز تلوزیونی و فیلمهای اکشن بازی میکرد باید بهترین نقش درام خودش رو عدل همزمان با هنرآفرینی ویتاکر بازی میکرد؟؟
داستان فیلم شباهت بی نقصی به زندگی زیباست
La vita è bella - روبرتو بنینی داره و بازیهای اسمیت پدر و پسر بعضی از فرازهای همون فیلم رو زنده میکنه،البته کارگردان فیلم گابریل موچینو ایتالیایی است و بعید نیست که وامداری ایتالیاییش رو به یک اثر مطرح ثابت کرده!
پدری اریژینال و زحمتکش که به خاطر عدم درک حضور پدر خودش در کودکی با خودش عهد کرده که هیچوقت غم بی پدری رو فرزند خودش تجربه نکنه و پس از یک سلسله بدبیاریهای اقتصادی و جدایی همسرش تصمیم میگیره در اوج مشکلات اقتصادی در دوران زمامداری ریگان تغییر شغل داده و به کسوت تازه ای در بیاد که بتونه از عهده مخارج زندگی خود و تنها پسرش بر بیاد،فیلم در ژانر درام ساخته شده و مثل تمام داستانهای هالیوودی پایان خوشی همراه با دستیابی پدر به آرزوهاش داره...
اصل داستان یک حکایت واقعی است در مورد زندگی یک میلیونر خودساخته به نام کریس گاردنر که لحظات سخت زندگی نتونست از پا درش بیاره و ویل اسمیت به خوبی از عهده ایفای اون براومده و در ضمن جزء تهیه کنندگان فیلم هم بوده،امیدوارم که بازم بتونم اسمیت رو در همچین کارهایی ببینم...

فیلم برای موارد زیادی کاندید جایزه در جشنواره های مختلف بود ولی بدبیاری دست از سرش بر نداشت!
پ.ن: ویل اسمیت برای ایفای این نقش واقعاً سبیل گذاشته و به عنوان یک مهارت ناشی از هوش و استعداد به دستیاری دوتا از قهرمانهای حل معمای مکعب روبیک یاد گرفت که چگونه در حدود 2 دقیقه6 سطح مکعب روبیک رو درست کنه!
پ.ن: دوتا چیز خیلی این فیلم رو دل نشین کرد ، یکی تسلیم نشدن جلوی سختیهای واقعی تو یک زندگی سگی که همه چیز فقط بوی اقتصاد و پول رو میده و دیگری همین مکعب روبیک که بازیچه بچگی خودم بود!

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes